Bejelentkezés

• Hozzászólások: 8
  • Köszönetek: 2
  • Karma: 0
Hosszú idő után 2020 október 3.-án folytattuk nagyobbik fiammal Leventével a túrát, most már a kisebbik András is csatlakozott hozzánk. Az autót Kapolyon hagytuk, a 8.12-kor induló busszal érkeztünk Bábonymegyerre. A Tab felé vezető úton az aszfalt utat elhagyva kissé meglepődtünk a gazos út állapotán, miután átverekedtük magunkat a kaptatón, akkor kerestem csak rá a DDP honlapra, ahonnan megtudtuk, hogy egy hónapja az útvonal megváltozott. Lehet, hogy mi nem figyeltünk, de ebből az irányból nem tűnt fel a jobbra elkanyaródó útvonalra vezető új festés, azzal már csak a dombtetőn találkoztunk ismételten. Innen Tabig kellemes utunk volt. A Nagy Ferenc galériában pecsételtünk, aztán egy rövid étkezést és szusszanást követően indultunk is tovább Zala irányába. Tipikus somogyi útvonal következik. szép csendesen, hosszan emelkedik, aztán le a faluba, majd ismételten ugyanaz. Zalából kiérve a kereszt után a szántóra visz ki az út, innen aztán a bokrok olyannyira megnőttek, hogy keresni kell a jelzéseket a fákon, bár az irány egyértelmű, egy darabig út nem igen van, illetve a méteres gazban látszik, hol mehetett korábban. A fák között jobbra térve aztán járható útra érkezünk. A Jaba völgyébe való letérés, majd kissé odébb a visszakapaszkodás, ha csak a térképet nézzük feleslegesnek tűnhet, ám a völgy talán az egész útvonal legszebb, legüdébb színfoltja. Egy patak felett és egy birkanyáj közepén vezetett utunk. Ebből a fordított irányból itt ismételten elbújnak a felfestett jelek, nehezen lehet követni őket, de egyértelmű az irány. Az erdőből kiérve a szántón keresztül még jobbra fordulva egy kisebb emelkedő után már a Kapoly feletti erdőbe érünk. Az aszfalt jobban megviseli a lábat, mint az egész eddigi útvonal. 15.00 előtt már a vasúti megállónál hagyott autónál vagyunk és irány hazafelé.
Utolsó szerkesztés: 2020 okt. 05 17:30 Írta: Kőszeghy Miklós.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.