Bejelentkezés

• Hozzászólások: 4
  • Köszönetek: 2
  • Karma: 0
Október 22. Levente fiammal kezdtünk neki a már vagy három-négy éve tervezett DDP-nek. Siófokra vonattal érkezve a vasútállomás bélyegzőjével gazdagodva háromnegyed kilenc táján vágtunk neki az útnak. A kellemes séta hamarosan loholássá változott, feszített tempóban tettük meg a teljes szakaszt Bábonymegyerig fiam jóvoltából, aki már nagyon várta ezt az indulást, úgy hogy nem lassított, csak a szakasz vége felé, ahol már igencsak megéreztük a túl gyors menet hatásait.
Siófokot elhagyva a Békás-tó melleti szakasz után - ahogyan térképünk is jelezte - benőtt bozótos út következett, majd a gyümölcsös melletti rész hepehupás füves legelőjén vonultunk át. A kemény talaj itt kifejezetten kellemetlen tud lenni, mivel nem nagyon látja az ember, hogy hová, mire is lép éppen. A nagy fű ellenére szárazan maradtunk, a hosszan tartó aszályos időszaknak köszönhetően.
Töreki tetején az útszéli keresztnél álltunk meg egy szusszanásnyi időre, majd a Cinege-forrásig baktattunk tovább. Az Ali-rétig vezető cser-tölgyes útvonal gyönyörű színekben pompázik októberben.
A Flóra-hegyre felvezető hosszú emelkedőn sem sikerült fiamnak lassítania, úgyhogy az útjelzésekkel szépen ellátott útkereszteződésnél már igencsak lógott a nyelvünk. A Flóra-hegyi kilátó tornyába nem ajánlott felmenni. Mivel a kilátás igencsak csábító, ezért az óvatosság valóban nem árt. Fentről a Tihanytól Siófokig húzódó balatoni panoráma, dél felé pedig a somogyi lankák látványa aránylag jó látási viszonyok közt igen nagy élmény.
A Nyimi-patak völgyében a sárga és piros útvonalak találkozásánál ismét örömteli látni az igényes útjelző táblákat.
Eredetileg terveztük a Kási várat is megnézni, ám nekem a bokám, Leventének a combja sínylette meg a rohamtempót, így aztán egyenesen Bábonymegyer felé vettük az irányt. A Bábony felé tartó hosszú egyenes tipikus somogyi kilátással kecsegtet és nehezen akar véget érni is. Kora délután fél négy tájban érkeztünk meg a pecsételőhelyhez. Szabadnapos buszjáratunk legközelebb 21.18-kor indult volna a szálláshelyünk, Tab irányába, így hát stoppal igyekeztünk eljutni odáig. Kb. a huszadik autó meg is állt és néhány kellemes percet, lelkesítő szót válthattunk ismeretlen jótevőnkkel, akire ezúton is hálával gondolunk.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.