images

Újra napos időre ébredtünk

Őri Zsuzsanna túravezetőnkkel 8 óra után indultunk útnak, és nem sietünk annyira mint előző nap. Köszönhető ez annak is, hogy szép volt az idő, több helyről is megcsodálhattuk Komló városát, valamint Zsuzsa minden látnivalót megmutatott a környéken, és mindenhez volt plusz információja. Egy erdei pihenőhelyen ebédeltünk, majd hamar odaértünk a Máré kempinghez, ahol ittunk egy frissítőt, és felkapaszkodtunk a Máré várhoz. A vár sajnos tavaly óta nem látogatható, és nem sikerült elintézni, hogy kinyissák nekünk. A kapun keresztül bekukucskáltunk azért, és bélyegeztünk itt is egyet.
A vártól a meredek aszfaltúton ereszkedtünk le a szállásunkra, a Kadarka kulcsosházhoz. Mivel alig múlt el 4 óra mindenki visszasétált a strandra, többen fürödtünk is a friss vízben. Vacsora a Máré csárdában várt Bennünket, ahol még egy kicsit pluszban is fogyasztottunk. Visszatérve a szálláshelyre felszítottuk a tábortüzet, és a parazsán szalonnát sütöttünk, közben a Hold is feljött a fák között, mintha a völgyben folyó patakból kelt volna ki.

2016 03 28 M.Nádasd Várvölgypiros 068  2016 03 28 M.Nádasd Várvölgypiros 025  2016 03 28 M.Nádasd Várvölgypiros 022  2016 03 28 M.Nádasd Várvölgypiros 010

Nagy Balázs képei

Péntek reggel a Várvölgyből indultunk. A kulcsosháztól meredek emelkedő vezetett fel a Máré várhoz, ahol folytattuk a piros útvonal követését. Nagyon szép ösvényen, több forrás érintésével értünk fel a Pásztor forráshoz. Bélyegzést követően kitérőt tettünk a Cigány-hegyi kilátóhoz. Továbbhaladva az úton az elhagyott mészégetőt is megkerestük, ahol néhányan megismerkedtek a geocaching-gel is.
Az erdő közepén egy kidőlt fán ülve ebédeltünk, majd gyorsabbra vettük a tempót, mivel hátunk mögött vihar közeledett. Még az eső előtt megérkeztünk Mecseknádasdra a szálláshelyünkre. Vacsora után egyik helyi túratársunk pincéjébe voltunk hivatalosak, ahol a tervezettnél tovább maradtunk. Néhányunkat még egy másik késő esti helyi rendezvény is elcsábított.